Sabtu, 23 November 2013

Bandung, Indonesia

Lawatan adalah anjuran KESKIP JMG Ibu Pejabat yang turut disertai oleh beberapa ahli keluarga. Lawatan diadakan pada tanggal 26-29 Oktober 2013. Lawatan juga dengan kerjasama Badan Geologi Indonesia. Tempat penginapan adalah di Wisma Geologi Bandung. 

Lawatan ke beberapa tempat menarik antaranya Muzium Geologi Bandung dan Aktiviti Geoterma di Kawah Kamonjang. Tempat membeli belah seperti Pasar Baru untuk barangan kain ela, baju sulam, kain sulam, telekung, jubah, kain batik. Kata orang tak sah kalau ke Bandung tidak beli kain lace. Juga membeli-belah di beberapa factory outlet seperti Heritage, Summit, The Secret, For Men, Terminal Tas & Cascade, House of Donatello. Barangan kulit di Ciba Duyut dan Garut (Kulit Domba = Kambing, Kulit Sapi = Lembu). 

Pelbagai jenis barangan makanan boleh dibeli di The famous yummy Kartika Sari's yang menjual pelbagai makanan snack untuk ole-ole di bawa balik. Yang famous ialah chocolate brownies & kerepek pisang (pisang salai) cheese/ chocolate. Juga boleh dibeli di Pasar Kosambi. 

Jika berpeluang dan di izinkan Allah swt boleh ke sana lagi....

Wisma Geologi Bandung

Fosil Kayu




Tiada ulasan: