Sabtu, 14 Ogos 2010

Nostalgia Bandar Penawar, Kota Tinggi

Bandar Penawar satu tempat yang sedikit sebanyak meninggalkan kenangan manis semasa menjalankan praktikal lapangan semasa di tahun 3, UKM. Lokasi yang berdekatan dengan pantai peranginan Desaru dan lombong "bauksit" di Penggerang atau Teluk Ramunia yang dicatat dalam buku ilmu alam/ geografi. Sebenarnya kami berempat iaitu aku, Gulsh, Yati dan Ayu (sekarang Dr. Rohayu) diasign ke sana.

Hampir 2 bulan berpraktikal disana dan sempat mendapat keluarga angkat. Arwah Pak Cik Mohamad dan Anjang, bersama-sama anak-anaknya Along, Lee, Ina,Jun, Nani dan Ida. Aku amat akrab dengan adik sehingga semasa buat kerjaluar terpaksa bawa "assistant" yang merengek nak mengikut. Walaupun tidak lama di sana tapi kami masih berhubungan cuma untuk bersua muka agak susah. Hampir 20 tahun cuma sekali berkesempatan berjumpa itupun kerana bakal isteri (Linda) pada masa itu juga berpraktikal di Johor Baharu.



Pada tahun ni, Jun 2010 adik aku Zamri pun bertemu jodoh dengan orang dari Bandar Penawar (Felda Bukit Tunggal). Walau bagaimanapun mungkin tiada rezeki lagi untuk aku bersua dgn Anjang dan adik-adik kerana pada tarikh berkunjung ke sana masing juga sibuk dengan undangan keluarga. Yang hanya sempat ziarah rumah yang pernah aku tinggal semasa bepraktikal di sana.


Tiada ulasan: