Ahad, 3 Mei 2009

Bidang Penulisan

Satu bidang yang memerlukan skil dan kebolehan yang merupakan anugerah Allah swt. Nampak semacam senang untuk menulis, tak kiralah panjang atau pendek sesuatu penulisan kekadang jenuh juga memerah otak mengeluarkan idea. Penulisan yang spontan mungkin agak simple atau tulis sahaja apa yang terbuku dihati. Walau bagaimanapun jika penulisan teknikal mungkin perlu sedikit pembacaan atau kajian lanjutan kerana ianyanya lebih kepada fakta.

Aku ini rasanya dalam bidang penulisan mungkin dikira agak kurang menyerlah. Agak sukar untuk menulis untuk memerah idea atau mungkin juga kerana kurangnya membaca. Ahh memang sedari kecil aku cukup agak malas untuk menulis, jika kerja rumah adalah karangan maknanya tak siap le kerja tu. Semasa berpacaran pun rasanya kalau menulis surat cinta tu terpaksa "pause" dulu sehari dua baru siap itu pun rasanya tak lebih dua mukasurat. Era sms kena tiap teks buat aku rimas itu sebabnya aku lebih suka bercakap dari menaip.......

Melihat dan membaca penulisan blog dari kawan2 kekadang rasa seronok pulak bila mendapat perkhabaran berita, cerita terkini, gosip ...... . Kemudahan internet membantu capaian pantas maklumat membuat aku juga ingin mencuba potensi diri untuk menulis. Aku cuba untuk mencabar diri ini bagi bolehkan aku menulis. Buat masa ini aku tulis apa saja yang terbuku dihati dalam blog ini "Anjung Setia" ...... Allahuallam

2 ulasan:

FakirFikir berkata...

Salam tuan. Nanti 19hb balik Malaysia. Kalau ada masa kita jumpa. Sembang2. Tak payah tulis.

JD berkata...

Wsalam,
JPA bg sambung lagi hingga 15 Nov.
Emmm 19hb ni ada kat KL.... blh sembang no problem