Sabtu, 9 Mei 2009

Lata Rek

Cuti semester bermula semenjak 27hb April, aku kembali ke KB untuk bersama-sama keluarga untuk seketika sebelum menyambung semula "Project" untuk final semester nanti. Memikirkan project pun satu hal, proposal pun masih belum dimuktamadkan oleh supervisor. Apa2 pun balik kampung dulu.... lepas tu cerita lain

Balik rumah rupanya banyak agenda sudah menunggu, tambahan pulak ada dua cuti umum yang berdekatan ie Hari Pekerja dan Wesak. Sudah menjadi tradisi acaranya ialah memenuhi jemputan kenduri atau "backwoh" istilah orang kelate. So termasuklah pihak sekolah yang mengadakan pelbagai acara untuk pelajar dan guru., termasuklah sekolah bini aku ada pekhemahan kadet. Katanya buat apa dok kat rumah, anak pun dok asrama baik temankan dia ke Lata Rek.

Lata Rek yang agak sinonim dengan aku kerana aku membesar disekitar daerah Kuala Krai. Daerah yang selalu dijelajahi oleh arwah ibu yang bergiat dalam MLM dan aku biasanya sebagai drivernya. Namanya Lata Rek dikenali kerana ianya merupakan kawasan perkelahan atau kawasan jeram. Adapun kawasan jeram ini merupakan sebahagian tambakan untuk janakuasa mini hidro untuk penduduk sekitar. Namun persekitarannya sekarang tak secantik dahulu.

Berbalik pada perkhemahan kadet tadi, so bini bagi tau kena tidur dalam khemah. Aku yang dah agak kerap tidur dalam khemah disebabkan urusan kerja rasa lain macam pulak..... maka jadinya bini tidur dalam khemah, aku berkhemah dalam kereta saja.. aircond ada muzik pun ada

Tiada ulasan: